Kulinarnie: Bardzo czekoladowe ciasto z wiśniami

09:00

Dla miłośników czekolady - jeśli raz je zrobicie, będziecie do niego wracać ilekroć pogoda będzie brzydka :P
Do tego ciasta najlepiej jest mieć już tzw. pijane wiśnie z wina lub z nalewki :) Jeśli ich nie macie, wystarczy noc wcześniej zalać szklankę pokrojonych wiśni (mogą być mrożone) lub śliwek brandy i zostawić na noc, rano powinny wszystko wypić i być "pijane" ;)
Przepis jest prosty i nie wymaga żadnego miksera - dzielimy składniki na tzw. "suche" i "mokre", a potem je łączymy i voila! :)

Jeśli jesteście miłośnikami gorzkiej czekolady (jak ja) to docenicie smak tego deseru. Nie jest za słodki, a za sprawą dobrej jakości gorzkiej czekolady (70%) + dobrego kakao czujemy aromat prawdziwych ziaren kakaowca, a nie produktu czekoladopodobnego. Dodatkowo brandy wydobywa smak, dlatego pijane wiśnie wzbogacają nie tylko doznania wizualne ale także smakowe :)



Mamy tu jeszcze jakiś czekoladocholików (oprócz mnie)? :]]]
Lubicie takie ciasta jak to lub brownie?




Składniki:
  • 250 g mąki pszennej
  • 5 łyżek kakao
  • 1 czekolada gorzka 70%kakao (rozpuszczona w kąpieli wodnej - czyli na parze)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g cukru
  • 100 g brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 1/2 szkl jogurtu naturalnego lub greckiego/maślanki/kefiru
  • pół łyżeczki esencji waniliowej
  • 1 łyżka brandy
  • 240 ml wody
  • 125 g masła
  • 1 łyżeczka soli
  • ok szklanka rozmrożonych wiśni bez pestek (zalanych na noc ok 0,5 szkl brandy)

ciasto czekoladowe przed upieczeniem

ciasto czekoladowe przed upieczeniem - z powciskanymi pijanymi wiśniami :)
 
Przepis:
 
Piekarnik rozgrzewamy do 200st. Formę do ciasta (ok 20x30cm) smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą.
W 1 misce łączymy składniki suche - mąkę, proszek, sodę, oba rodzaje cukru, kakao. W drugiej misce łączymy składniki mokre - jajka, jogurt naturalny/grecki/maślankę lub kefir + esencję waniliową, brandy i rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę.
 
Do małego rondelka wlewamy wodę, dodajemy masło i sól - zagotować i mieszając dodać do suchych składników. Następnie do tego dodać mokre składniki i wymieszać. Masę wylać na blachę i wyłożyć pijane wiśnie. Powciskać je delikatnie by zostały zakryte częściowo ciastem.
 
Piec ok 30 min aż patyczek włożony do ciasta nie będzie wilgotny.

 


Przepis na to ciasto znalazłam tu tylko zamiast samego kakao dodałam rozpuszczoną, dobrą czekoladę, dzięki czemu ciasto zyskało mocniejszy aromat czekolady, który unosił się dosłownie w całym mieszkaniu (co o godz. 1 w nocy sprawiało, że jeszcze bardziej miało się ochotę, by zjeść kilka kawałków na raz :))


You Might Also Like

10 komentarze

  1. Bardzo czekoladowe to akurat dla mnie :) Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto dla mnie uwielbiam takie czekoladowe ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I pomyśleć, że mam właśnie ochotę na coś słodkiego ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przepysznie :) i jeszcze z wiśniami mmmmm..........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jeszcze z wiśniami z alkoholem :) Ja raczej mało alko pije, ale takie alkow wiśniach - mmm, to lubię :)

      Usuń
  5. ciasto wygląda mniaaaaami ! <3 szkoda, że mój talent kulinarny nie pozwala mi na zrobienie takich łakoci ;/

    Pozdrawiam

    M.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobie takie! Mój facet będzie zachwycony, uwielbia wszytko co słodkie :)

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista