Kulinarna niedziela - sernik z czerwoną porzeczką

21:07

Załapałam się na ostatnie zbiory czerwonej porzeczki w tym roku i postanowiłam użyć jej do sernika.
Przepis nie jest uciążliwy, pieczenie jest dosyć proste, smak - mmm :)



Sernik z czerwoną porzeczką
Lubicie serniki? Jaki jest Wasz ulubiony?



Składniki:
Spód
200g mąki
60g cukru
200g zimnego masła

Ciasto
ok szklanki obranych i umytych porzeczek
500g zmielonego twarogu
200g cukru
opakowanie cukru waniliowego (lub łyżeczka esencji waniliowej)
4 jajka
100g naturalnego jogurtu
200g gęstej śmietany 18%
łyżka soku z cytryny
pół opakowania budyniu waniliowego



Przygotowanie:
Spód ciasta: Do mąki dodajemy cukier, oraz kroimy masło. Szybko zagniatamy rękoma na kulkę.
Tortownicę o średnicy ok 24cm smarujemy masłem i wykładamy spód papierem do pieczenia. Rozwałkować ciasto na wielkość blachy i wyłożyć blachę aż po brzegi. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180stC na 15 min
Ciasto:
Połączyć wszystkie składniki i utrzeć je mikserem. Wylać ok 3/4 powstałej masę na podpieczony spód i wyrównać. Posypać czerwoną porzeczka po całej powierzchni, zalać resztą masy i wyrównać.
Wstawić sernik do piekarnika do 180stC na jedną z niższych półek. Pod spodem podstawić blaszkę, by skapujący tłuszcz z wodą nie zabrudził piekarnika. Piec ok 60min. Sernik najlepiej smakuje na zimno.
Ja podaje go z sosem waniliowym z Ikei lub płynną czekoladą (do kupienia w marketach).

Przepis na sernik znalazłam tu.


Smacznego :]

You Might Also Like

14 komentarze

  1. Ja najbardziej lubię sernik z białą czekoladą, ale ten też wygląda baaaardzo pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z białą faktycznie też jest pyszny. Ja lubię też ze spodem z Oreo albo robiony na parze :)

      Usuń
    2. Oo, my ten biały też zawsze robimy na parze! Ze spodem z Oreo też jest przepyszny, chociaż w moim przepisie trzeba też było dorzucić do masy oreo pokruszone. Niestety, sernik wyglądał potem tak, jakby naloty z pleśni :(

      Usuń
  2. O jak ja lubię serniczek.:) Z porzeczkami jednak jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam każdy sernik, a szczególnie jak mama go zrobi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie mistrzynią serników jest moja ukochana ciocia Agnieszka - jak ona zrobi sernik, to jedząc się jęczy, mruczy i mlaska... takie to dobre :]

      Usuń
  4. Oryginalna wersja sernika:) Uwielbiam serniki pod każdą postacią:) Mam jeszcze dużo porzeczek zamrożonych i jak się uda, to dziś upiekę właśnie ten:)

    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga:)
    http://rozowykociolek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Upiekłam dziś ten sernik. Niesamowity smak. Niestety nie wyrósł mi jak trzeba. Muszę zrobić go któregoś dnia jeszcze raz. Nie popuszczę. heheh:)http://rozowykociolek.blogspot.com/2013/10/sernik-z-czerwona-porzeczka.html

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista