Kulinarna niedziela: Jak przygotować wykwintne danie z królika? Królik w śmietanie z kurkami i podgrzybkami

19:53

Pierwszy raz robiłam królika. Przygotowywanie dla innych osób dań z mięsem jeszcze daję rade zrobić, ale króliki należą do tej grupy zwierząt, które traktuje jak zwierzęta domowe i wyjątkowo trudno jest mi z nich coś upichcić.
No cóż. Królik znalazł się w lodówce moich rodziców gdy przyjechałam ich odwiedzić. Polecenie - "Ewela, przygotuj coś z królika, bo ja nie mam pomysłu na niego" stanowiło dla mnie wyzwanie ;)

Pamiętam jak przez mgłę prosty przepis na królika w śmietanie, z warzywami. Pod ręką nie było ani pora, selera ani pietruszki, ale była cebula i marchew (słodziutka i naturalna z ogródka mojej cioci :)) i to musiało mi wystarczyć.
Na dodatek znalazłam dwa mega rarytasy - kurki i prawdziwki. Z takiego czegoś musiał wyjść Królik, że palce lizać! ;)


To niestety jedyne zdjęcie, które zrobiłam, bo królik szybko zniknął ze stołu :)


Produkty:
2 łyżki masła
olej
4 szklanki gotowego bulionu (ja mam zawsze Maminy rosół zamknięty w słoikach, można użyć też kostki rosołowej wg przepisu na opakowaniu)
cebula
2 ząbki czosnku
4 marchewki
szklanka kurek
10 prawdziwków
200ml śmietany 18%
kilka łyżek mąki do obtoczenia mięsa
przyprawy - sól, pieprz, świeży tymianek

Przepis:
Królika myjemy, kroimy na kilka większych kawałków. Osuszamy, nacieramy solą by zmiękł. Nalewamy do garnka zimnej wody i wkładamy na 10 min mięso z królika. Po tym czasie wyjmujemy je i osuszamy. Obtaczamy w mące (nadmiar należy strząchnąć) i obsmażamy go na maśle do złotego koloru. Gotujemy 3 szklanki bulionu i dodajemy do niego upieczone mięso.

Na patelni po króliku dolewamy olej i smażymy pokrojoną w bardzo drobną kostkę cebulę, czosnek oraz kurki i podgrzybki (umyte, osuszone i pokrojone na mniejsze kawałki)  po 4 minutach dodajemy pokrojone w talarki marchewki. Smażymy 5-7min i dolewamy pozostałą szklankę bulionu. Wlewamy warzywa z bulionem do bulionu z mięsem. Przykrywamy i gotujemy ok 1 godz.

Po godzinie odlewamy kilka łyżek bulionu z garnka do miski i mieszamy go ze śmietaną. Dodajemy do reszty bulionu i gotujemy na małym ogniu przez kilka minut.
Taki królik z marchewką, kurkami i podgrzybkami w sosie śmietanowym najlepiej smakuje z młodymi ziemniakami.
W całym mieszkaniu unosi się piękny zapach bulionu, prawdziwków i kurek.
Mięso jest niesamowicie białe, rozpływa się w ustach. Nic dziwnego, że dzieci się tym tak zajadają! :)

Najlepiej podawać go z całymi ziemniakami... SMACZNEGO!

You Might Also Like

0 komentarze

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista